Språkcafé i Hässelby Strand
Foto: Ulrika Abrahamsson

Vår verksamhet

Vår förhoppning är att du i våra olika verksamheter hittar en aktivitet som passar just dig. Saknar du något, hör gärna av dig till oss. I kalendern längst ner på sidan hittar du datum för våra aktiviteter. Kom och var med du också!

Konsert & kultur

Kyrka och kultur hör tätt ihop. Svenska kyrkan Hässelby har konserter med en stor bredd av olika genrer.

Barn

Vad är väl viktigare än våra barn? Vi värnar om barnen i Svenska kyrkan Hässelby och erbjuder verksamheter för barn i olika åldrar.

Vuxen

Vi har flera olika mötesplatser för dig som är vuxen. Du kan exempelvis besöka Café Världen, gå på meditation eller sjunga i kör. Kanske vill du arbeta som volontär? Välkommen att kontakta oss!

Alla åldrar

Här finns verksamheter som har en bredare målgrupp.

Skolkyrkan

Skolkyrkan i Hässelby vill vara en resurs för barn, ungdomar och personal inom skolan, som kunskapsförmedlare, samtalspartner och traditionsbärare.

Saknar du något?

Vi är öppna för förslag kring olika aktiviteter. Det kan handla om att du önskar samla en grupp församlingsbor kring en särskild fråga eller ämne; exempelvis föräldraskap, samhällsengagemang, anhörigfrågor, andlighet eller något annat. Kanske kan vi vara samordnare eller erbjuda lokal och tid till att komma igång?