Pilgrimsvandring, en meditativ och lagom lång tur i närområdet. Håll utkik efter nästa vandring!

Om Svenska kyrkan Hässelby

Hitta till kyrkan, ring, mejla eller kom på besök. Kanske vill du boka en lokal till gymnastik, dopkaffe eller sammanträde?

Kyrkor & lokaler

Kyrkorna i Hässelby strand och i Hässelby villastad är väldigt olika men de har också en del likheter. Visste du att båda kyrkorna rymmer 150 personer?

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till våra församlingshus, kyrkor, bokning och personal.

Förtroendevalda

Var fjärde år är det val i Svenska kyrkan. Här hittar du de förtroendevalda i Hässelby församling.

Lediga tjänster

Här presenteras lediga tjänster i Svenska kyrkan Hässelby, för anställning och som volontär.

GDPR Dataskyddsförordningen

GDPR – så behandlar vi dina personuppgifter

Den 25 maj 2018 trädde den nya Dataskyddsförordningen i kraft, även kallad GDPR. På dessa sidor kan du läsa om hur vi behandlar dina personuppgifter.

Bli medlem

Nästan alla som lever i Sverige kommer någon gång i sitt liv i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst – och allt däremellan. Svenska kyrkan står för öppenhet, närvaro och hopp. Det är du som medlem som gör alla dessa möten möjliga!