Kyrkor & lokaler

Kyrkorna i Hässelby strand och i Hässelby villastad är väldigt olika men de har också en del likheter. Visste du att båda kyrkorna rymmer 150 personer?

Hässelby Villastads kyrka

Ljus och vacker. Liten men med rymd. Villastadens kyrka ligger på en kulle och hon skäms inte för sig.

Lokaler Hässelby Villastad

Precis bredvid kyrkan ligger församlingshuset.

Hässelby Strands kyrka

En tegelhög eller goda möjligheter till samlingar och möten? Det är hur som helst kyrkan mitt i byn.

Fynda på Tant Grön Second hand!

Tant Grön Second hand är stängd t o m oktober.

Tant Grön, second hand är normalt öppet på måndagar under samma tider som Café Världen, 13.00-15.00 i Hässelby Strands kyrka. Eftersom det pågår renoveringsarbeten i kyrkan är Tant Grön stängd. Vi återkommer när vi öppnar under hösten!

Kontakt

Kontakta oss så pratar vi tillsammans ihop oss om vilka möjligheter som finns. Välkommen att ringa bokningen på 08-505 992 01 (9-12, vardagar) eller fyll i formuläret så återkommer vi till dig.

Hässelby Strands kyrka Foto: Henrik Sendelbach
Hässelby Villastad kyrka