Församlingshem/Sockenstugor

Det finns två sockenstugor, ett församlingshem och en kyrksal som vi kan erbjuda i samband med tex dop och begravningskaffe. Dessa lokaler kan du även hyra för bland annat sammanträden

Häggenås församlingshem

Foto: Karin Häggström

I församlingshemmet finns 2 våningar, ett litet konferensrum på övervåningen tillsammans med några arbetsrum. På nedre våningen finns kapprum med toaletter, ett stort kök med kaffebryggare, snabbdiskmaskin och porslin. Där är även det stora rummet med plats för 80 sittande samt ett mindre rum där kyrkans barntimmar håller till. Här övar även Häggenås kyrkokör. Handikappanpassad entré samt en toalett. Finns ovanför Häggenås kyrka.

Lits kyrksal

Foto: Jenny Arvehed

I kyrksalen finns ett stort kapprum med toaletter. Ett kök med kaffebryggare och porslin och ett mindre rum med snabbdiskmaskin. Ett litet mindre sammanträdesrum och ett stort med plats för 100 sittande. Här har även kyrkis sina lokaler. I kyrksalen har vi morgonmässa en dag i månaden. Barn- ungdoms- och vuxenkörerna har sina övningar här samt ungdomskvällar och samtalsgrupper. Handikappanpassad entré och en toalett. Belägen centralt mitt i Lit bredvid Treälvsskolan

Lits sockenstuga

Foto: Kimmo Mäkelä

I sockenstugan finns ett stort rum med plats för 80 sittande. Köket är utrustat med kaffebryggare, snabbdiskmaskin och porslin. Ett litet kapprum samt toaletter.  Handikappanpassad entré och toalett. Belägen bredvid Lits kyrka.

Kyrkås sockenstuga

I sockenstugan finns ett stort rum med plats för 80 sittande. Köket är utrustat med snabbdiskmaskin, porslin och kaffebryggare. Det finns ett stort kapprum med toaletter. Handikappanpassad entré och toalett. Belägen mittemot Kyrkås kyrka.

Hyra av våra lokaler

Vid dop och begravning får du låna lokalerna utan kostnad under förutsättning att det städas efteråt.

I hyran ingår:
Porslin, bestick, kaffebryggare, vattenkokare, micro, kyl och frys.

Kaffe, the, mjölk mm ingår ej.

Alkoholförtäring är ej tillåtet.

Det går även bra att  hyra våra lokaler för andra ändamål kostnad 500 kr, under förutsättning att det städas efteråt.

Önskas städning tillkommer pris enligt överenskommelse.