Foto: Mikael Ringlander

Se författarsamtalen på Se människan 2020 på Youtube

Nyhet Publicerad Ändrad

Ett annorlunda år än vanligt på Bokmässan när Se människan sändes live från Gamla stans bokhandel i Stockholm med några av inslagen filmade i förväg i bland annat domkyrkorna i Göteborg och Uppsala.

Sextio författare medverkar i samtal om sina nya böcker med varierande teman. Här kan ni se och lyssna till Suad Ali, Lena Andersson, Jonna Bornemark, Nina Burton, Stefan Edman, Stina Ekblad, Martin Hägglund, Betlehem Isaak, Elsie Johansson, Ola Larsmo, Patrik Lundberg, Annika Norlin, Agneta Pleijel, Kjell Westö, Erik Åsard, Elisabeth Åsbrink och många fler av era favoritförfattare.

Här finns även Mark Levengoods morgonmeditationer och ett samtal mellan kulturminister Amanda Lind och ärkebiskop Antje Jackelén under rubriken Går Svenska kyrkans bidrag till kulturen att värdera? med anledning av den rapport som presenterades 25 september 2020.

Länk till alla författarsamtal på Youtube.