Artiklar

Påven bild 8

Bilder från reformationsmötet i Lund

med deltagande av bl.a. påven Franciskus

En slant i muggen - och sedan?

Bokrelease i Domkyrkan 2 december 2016 kl. 16.30

En slant i muggen - och sedan? I boken får vi möta människor och höra röster om hur situationen är både i Sverige men främst i Rumänien, och varför. Biskop Per Eckerdal överlämnar boken till kommunstyrelsens ordförande Ann-Sofie Hermansson. Utställning av bilder. Försäljning av lavendelolja.

Fyra röster om påvens kalott 2014

Biskop Anders Arborelius, Ärkebiskop Antje Jackelén, författaren Jonas Gardell och EU-parlamentarikern och romska aktivisten Soraya Post har skrivit varsin text med anledning av påve Franciskus gåva som ska säljas på auktion den 5 december. Ändamål: Att ge stöd till de romer som befinner sig i transitsituation i Sverige.

Välkommen till Vilorum 2014

Vilorum är Nordens enda mötesplats och mässa där hela branschen, intressenter och allmänheten träffas. Med fokus på samtal och de stora frågorna som rör liv och död såväl som allt det senaste inom anläggning, underhåll och begravning.