Himmel och pannkaka

En mötesplats för små och stora med sång, lek, pyssel, pannkaka och vardagsgudstjänst. Vardagsgudstjänst, sång, pyssel och lek för hela familjen på Stefansgården.

Himmel och pannkaka på Stefansgården

Adress: Vandrarvägen 2, Hälsinggården.

Torsdagar ojämna veckor: 1/2, 15/2, 29/2, 14/3, 28/3, 11/4 och 25/4
Klockan 16.00-18.00

16-16.30 Drop in - fri lek och pyssel
16.30 Sångsamling
16.45 Pannkaka serveras: 30 kr/vuxen, 10 kr/barn
17.45 Avslutning i kapellet

Öppen förskola

Öppna förskolan är en verksamhet för små barn och deras föräldrar/vårdnadshavare. Vi leker, pysslar, umgås och fikar tillsammans. Ofta ingår en kort sångstund eller andakt. Verksamheten är öppen och ingen föranmälan behövs. Välkomna!

Ett glatt barn med rutig mössa gör V-tecknet med båda händerna mot kameran.

Mötesplatser för barn i skolåldern

I Svenska kyrkan Faluns barnverksamhet samlas barn för att leka, skapa, sjunga, prata eller bara vara. Här finns inga krav på att du behöver prestera eller vara på något speciellt sätt. Alla barn hälsas varmt välkomna!

Körer för barn

Körerna övar en gång i veckan och sjunger i församlingarnas gudstjänster några gånger per termin.