Musik och kör

Musik har en central plats i Svenska kyrkan och dess gudstjänstliv. Här finns körer för alla åldrar och inriktningar. Här erbjuds även konserter i olika genrer.

Gå på Konsert

I Svenska kyrkan Falun finns en stark vilja att vara förvaltare och bärare av den rika musikaliska tradition som finns i både den kristna kyrkan och i Dalarna. Här finner du ett rikt utbud av fina instrument och en mångfald av körsång. Du är varmt välkommen!

Sjung i kör

Välkommen att sjunga i någon av kyrkans körer! I Svenska kyrkan Falun finns körer för barn, unga och vuxna. Eller så föredrar du att lyssna. Församlingarna erbjuder ett stort och varierat utbud av musikgudstjänster och konserter under hela året, de flesta med fri entré.

På gång i Svenska kyrkan Falun

Här hittar du aktuella annonser, gudstjänster, konserter och annat som händer just nu i kyrkan nära dig

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben

Det här bidrar du till som medlem

Mycket av det som händer i Svenska kyrkan är välkänt, som gudstjänster, musik, dop och vigsel. Annat sker mer i det tysta, som socialt arbete bland unga och vuxna, familjerådgivning och stöd i sorgen.

Hur blir man medlem?

Alla som döps inom Svenska kyrkan blir medlemmar automatiskt.