En adventsljusstake med alla ljus tända står på ett julbord.
Foto: Josefin Casteryd /Ikon

Gemensamt julfirande

Varje år bjuder Svenska kyrkan Falköping in till ett gemensamt firande med god mat och gemenskap på julafton. Alla är varmt välkomna!

Välkommen att vara med i gemenskapen i Kyrkans hus på julafton! Det bjuds på julbord, underhållning och gottebord. Mer information om anmälan och tider publiceras på den här sidan under hösten. Det är alltid helt gratis att vara med.

Vill du vara med och skapa julstämning? Det behövs många händer för att ordna ett riktigt fint julfirande. Ta kontakt med Maria Kristiansson (maria.kristiansson@svenskakyrkan.se) om du är intresserade av att hjälpa till på julafton.

.................................................................

Är du ensam i jul?
Är du en av många människor som är rädd för ensamheten i jul? För samtidigt som julen för många är fylld av glädje och värme, känner sig många andra ensammare än någonsin. Det finns många anledningar till ensamhet under julen. Kanske bor släkt och vänner långt bort, kanske har de närmast anhöriga dött eller så kan kontakten ha gått förlorad.

Oavsett hur just du känner inför julen så finns Svenska kyrkan för dig. Välkommen till julfirande, gudstjänster och konserter under julhelgen. Behöver du prata med någon når du prästerna i Falköpings pastorat dagtid på telefon 0515-77 63 90. Kvällar och nätter kan du höra av dig till jourhavande präst. Klicka här för att komma till jouren.