Foto: Magnus Aronson/IKON

Finskspråkig verksamhet

Tervetuloa Borlängen Stora Tuna seurakunnan suomenkielisiin messuihin ja tilaisuuksiin!

Hagakirkon, Hagakyrkan Röda vägen 52, remontti on valmis ja kaunis kirkko odottaa myös meitä ruotsinsuomalaisia.

Tavoite on, että perjantaina iltapäivällä klo 14  on kerran kuukaudessa Messu. Tilaisuuksien yhteydessä on kahvi/tee tarjoilu.  Joulukuussa 2023 on kaksi ihanaa tilaisuutta:

Adventtimessu perjantaina 1. joulukuuta klo 14 – eli saamme laulaa täydestä sydämestä: ”Hoosianna, Daavidin Poika, kiitetty olkoon hän!”.

Kauneimmat joululaulut laulamme sunnuntaina 17. joulukuuta klo 14!  - Toivottavasti aika sopii työssäkäyville, nuorille ja perheille, sillä laulut varmasti sopivat meille kaikille!

Kevään 2024 messut Hagakirkossa seuraavina päivinä..

Pe 19.1. klo 14
Pe 16.2. klo 14
Pe15.3. klo 14
Pe 12.4. klo 14
Pe 24.5. klo 14

Borlängessä on myös suomea ymmärtävä ja puhuva diakoni Johanna Vinter. Hän tekee päätyönsä ruotsiksi, mutta tietysti tukee, auttaa ja kuuntelee mielellään meitä suomea puhuvia.

Eikä siinä vielä kaikki; kanttori Minna Heimo on hänkin suomalainen ja tavoite on, Minna olisi mahdollisimman paljon tilaisuuksien kanttorina.

Olen Veli-Pekka Järvinen, ruotsinsuomalaisten pappi Västeråsista.
Ensi kevään 2024 ja kesänkin toimin Emma van Kersbergenin vanhempainvapaan sijaisena. Vähintään kerran kuukaudessa tulen Borlängeen.  Yhteisten tilaisuuksien lisäksi minua voi pyytää koti- tai laitoskäynnille.  Niissä hetkissä on mahdollista ottaa vastaan myös Herran pyhä ehtoollinen.  Uutena täällä en tiedä paljon Borlängestä, mutta tiedän, että meitä ruotsinsuomalaisia on ihan paljon.  Sen olen oppinut, että paikkakunnasta riippumatta yhteisenä pulmana meillä on saada tietoa toiminnoista ja toisistamme.  Siksi pyydän, vie viestiä eteenpäin ja kerro toiminnasta. Eikä vain kirkon toiminnasta vaan kaikista toimista ja palveluista, mitä meitä varten Borlängessä on ja järjestetään.

Olet sydämellisesti tervetullut!

Ota yhteyttä:

Pappi: Veli-Pekka Järvinen veli-pekka.jarvinen2@svenskakyrkan.se  puhelin 021- 404538

Diakoni: Johanna Vinter johanna.vinter@svenskakyrka.se puhelin

Kanttori: Minna Heimo, Säterbydens församling,  minna.heimo@svensakyrkan.se