Foto: Åke Eldberg

Björkviks församling

Mitt i det sköna Södermanland intill sjön Yngaren ligger Björkvik, Strängnäs stifts minsta självständiga församling. Här finns cirka 1460 invånare varav cirka 950 stycken tillhör Svenska kyrkan.

Solen lyser igenom ett stort kyrkfönster.

Dop - Vigsel - Begravning

De kyrkliga handlingarna

Bli medlem i Svenska kyrkan

Du kan bli medlem i Svenska kyrkans gemenskap oavsett vem du är och om du har varit medlem tidigare eller inte. Här finns en plats för dig som har frågor om tro, livet eller tankar om dig själv, men också för dig som vill engagera dig för en bättre värld.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Din integritet är viktig för oss

Nedan kan du läsa vår integritetspolicy och hur du kommer i kontakt med vårt dataskyddsombud.

Kyrkor och hus

Det finns två kyrkor i Björkvik, fast den ena har inget tak.

Verksamhet för barn och unga

Barnen är vår framtid!

Vuxenverksamhet

Kaffe, samtal, växande i tro.

Här hittar du vad som händer i Björkviks församling

En glad hund sitter på en kulle med en sjö i bakgrunden.

Tankar inför helgen

"Mycket av Guds fantastiska skaparförmåga och Guds kärlek till sin skapelse kan jag förnimma och uppleva i naturen och hos djuren, kanske specifikt hos en liten hund vid namn Frank." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Kyrkbladet

Klicka här för att läsa vårt församlingsblad.

Församlingsinstruktion

Klicka här för att läsa vårt styrdokument.

Lediga tjänster hos oss

Vi söker en kantor 80%

Vi som jobbar här

Anställd personal

Nästa helg

Tema och bibeltexter

Kyrkorådet

Kyrkorådet är församlingens styrelse.