Foto: Karin Bengmark

Barn och familj

Askim är en barnrik församling. På vardagarna finns ett rikt barn- och familjearbete med målet att hjälpa föräldrar att hitta Gud mitt i blöjträsket eller i högarna av disk och tvätt. I öppna grupper som Minstingen och Öppna förskolan kan barn och vuxna mötas och tillsammans växa in i de kristna traditionerna.

Dagläger

För barn i åldrarna 8-13 år. Vi skapar, leker, pysslar och hittar på roliga saker under dagen. Välkommen till en kul dag! Mikaelskyrkan fredag 14 juni 9.30-15.00. Anmälan.

Dagsutflykt till Nordens ark

Följ med på en spännande resa till Nordens ark-parken som arbetar för att bevara utrotningshotade arter. Tillsammans går vi en guidad tur i parken och sedan upptäcker vi på egen hand. Barn följer med i vuxens sällskap. Tisdag 18 juni, avresa 9.30 med buss från Mikaelskyrkan. Återresa 16.00 från Nordens ark. Kostnad: Vuxna 100 kronor, gratis för barn. Anmälan.

Mikaelsmässa med små och stora 21/4

Välkommen att fira gudstjänst fjärde söndagen i påsktiden. Dagens tema är "Vägen till livet". Änglakören sjunger under ledning av Maria Edén, Sara Solymar pedagog, Ola Hedenrud präst. Mikaelskyrkan söndag 21 april 17.00.

Mässa för alla åldrar 5/5, även digital

Välkommen att fira mässa på bönsöndagen. Sångfåglarna och Koltrastarna under ledning av Maria Edén, Jesper Olausson präst. Efteråt korvgrillning, kaffe och kaka. Askims kyrka söndag 5 maj 11.00. Gudstjänsten direktsänds på hemsidan.

Vardagsgudstjänst Astrid Lindgren

Tillsammans sjunger vi Astrids välkända sånger. Maskerad för stora och små. Efter gudstjänsten saft och bulle samt andra skojigheter på kyrkbacken! Billdals kyrka måndag 27 maj 10.00.

Grupper för barn och föräldrar - översikt

Församlingen erbjuder ett flertal grupper för barn med vuxen där man kan umgås, leka, prata och fika. Finns i Mikaelskyrkan Askim, i Askims församlingshem i Hovås och i Billdals kyrka. Välkomna!

Drop-in-dop i Billdals kyrka

Välkommen lördag 25 maj 10.00-13.00. Ett drop-in-dop passar alla; barn, ungdomar och vuxna. Du behöver inte göra någon anmälan om dop till församlingen i förväg. Församlingen står för präst och musiker.

Appen Kyrkan

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den kan du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. I appen finns också fem korta filmer om varför Svenska kyrkans firar jul och påsk samt om begravning, dop och vigsel.