En psalmbok är uppslagen på Gud som haver barnen kär.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Musik

Musiken spelar en stor roll i församlingens liv, helg som vardag. Konserter, musikgudstjänster, vuxenkörer och barnkörer. Välkommen att vara med!

KÖRER

Musikverksamhet Askims kyrka

Här finns körer för alla åldrar!

Musikverksamhet Billdals kyrka

I Billdals kyrka finns körer för både barn och vuxna!

Änglakören Mikaelskyrkan 2016

Musikverksamhet Mikaelskyrkan

I Mikaelskyrkan finns Änglakören för barn och Askim Gospel för vuxna.

Mässa för alla åldrar 5/5, även digital

Välkommen att fira mässa på bönsöndagen. Sångfåglarna och Koltrastarna under ledning av Maria Edén, Jesper Olausson präst. Efteråt korv med bröd, kaffe och kaka i församlingshemmet. Askims kyrka söndag 5 maj 11.00. Gudstjänsten direktsänds på hemsidan.

Aktuell musik i Askims församling

Här publiceras kommande musikevenemang i Askims församling - musikgudstjänster eller speciell musikmedverkan i ordinarie gudstjänst.

Solljus reflekteras i en kyrkorgels pipor.

Musik i Göteborg

Nu är det enklare för dig att hitta din nästa musikupplevelse. Kyrkorna i Göteborg har en gemensam kalender med konserter och musikevenemang nära dig.

Orkester spelar i en kyrka

Musikliv i kyrkan

Gudstjänster, mässor, konserter, körer och dans. Svenska kyrkan står för ett musikliv som är mer omfattande än någon annan musikinstitution i landet. Men i kyrkan finns också heliga danser.