Vuxenkörer

Skapa och upplev körglädje i församlingens olika körer.

Körglädje

En kör för glada amatörer som gillar att sjunga.

Vi sjunger kända andliga visor och den klassiska allsångsrepertoaren. Vi sjunger ofta enstämmig och ibland tvåstämmig.  Körövningen förgyller vardagen för glada sångare. Lika viktigt är det att umgås med varandra och att driva gemensamma projekt. Kören medverkar också på evenemang inom församlingen och ute i samhället. Du blir också indragen i andra trevliga arrangmang som Brasafton eller framträdande på träffpunkten.

Ledare Jane Emilia Schütt

Repetition Onsdagar kl 10.40-11.40 i Frustuna kyrka

Frustunakören

En blandad kör för alla som gillar att sjunga i stämmor.

Repertoaren är varierad och sträcker sig från 1600-talet till idag. Det blir en musikalisk resa från motet till poplåt och från andlig till folklig. Musiken väljer vi tillsammans för att det ska kännas bra för alla som sjunger i kören. Cohens Halleluljah, en jazzmotett, gospel, musik för kör och orkester av Mozart eller Bach, enkla Taizé sånger, vackra romantiska körsatser, vi får mycket till. Alla körsångarna är jättenöjda och ser fram emot terminsstarten för att sjunga och för att träffas.

Ledare Jane Emilia Schütt

Repetition Onsdagar kl. 18.30-20.30 i Frustuna kyrka

Folkkören med fokus på kravlös sångglädje där alla kan delta. Allt lärs ut utan noter i en takt som alla kan hänga med på. Inga förkunskaper krävs. Vi jobbar för att skapa en atmosfär som är avspänd, uppmuntrande och lustfylld. Det ska vara kul att sjunga!

Repetition: Tisdagar kl 18.30-20.00 i Frustuna prästgård.

Kören har träffar på följande datum:

5/9, 12/9, 26/9, 3/10, 17/10, 24/10, 7/11, 14/11, 28/11, 5/12
Troligtvis en julkörkonsert den 12/12

Körledare
Karin Lindström Kolterud

Vi har nu plats för fler kördeltagare! Vill du provsjunga?
frustuna.forsamling@svenskakyrkan.se

Vi söker fler korister!

Välkomna att börja sjunga i någon av våra körer, kontakta körledaren eller kom till ett övningstillfälle!