Våra verksamheter

Hos kyrkan i Vist och Vårdnäs finns det något för alla generationer. Se dig gärna omkring och tveka inte att kontakta oss om du vill fråga något.

Barnverksamhet

I Vist och Vårdnäs församlingar satsar vi mycket på barnverksamheten. Klicka på den verksamhet nedan som du är intresserad av.

Tycker ditt/dina barn att det är roligt att sjunga, kan du läsa mer om barnkörer under rubriken musik.

Tonfiskarna i Vist

Barnkör för barn som går i klass 1-2.

Tonsättarna i Vist

Kör för barn som går i klass 3-6.

Tonåringarna i Vist

Kör för dig i högstadie- och gymnasieåldern.

Öppen förskola i Vist

Öppen förskola riktar sig till alla som är föräldralediga/daglediga med sina barn. Start för våren 2024 är torsdag 18/1!.

Öppen förskola och babyrytmik i Vårdnäs

Obs! Ingen verksamhet vecka 9 pga golvbyte! Kom och var med i rytmer, sånger och gemenskap! För dig som är föräldraledig/dagledig med ditt/dina barn. Tisdagar med drop-in från kl.09.00.

Ungdomsverksamhet

I Vist finns en ungdomsgrupp som samlar ungdomar från 15 år.  Det är en plats där det finns möjlighet att bara vara sig själv men också ana Guds kärlek och närhet.

Klicka på den verksamhet nedan som du är intresserad av.

Carpe diem

Ungdomsgruppen (UG) i Vist

Kom och häng med oss på UG - Ungdomsgruppen!

Ungdomar uppför ett julspel i Vårdnäs kyrka

Ungdomsgruppen i Vårdnäs

Välkommen till ungdomsgrupp i Vårdnäs!

Vuxenverksamhet

Här hittar du information om aktiviteter i pastoratet som riktar sig mest till vuxna.

Klicka på den verksamhet nedan som du är intresserad av.

Fika

Trivselcafé i Vårdnäs

Trivselcafé tar lite sommarpaus. mer information kommer framöver. Vi önskar alla en välsignad sommar!

Stickning

Stickcafé i Vårdnäs

Ett gäng pysselglada människor träffas varannan vecka i Vårdnäs församlingshem. Vi kör igång igen i vår! Välkommen!

Vårdnäs kyrkokör

Vårdnäskören

Vårdnäskören är en blandad kör, som övar varje torsdag 19.30–21.00 i Vårdnäs församlingshem. Varmt välkommen!

Vist kyrkokör

Kom och var med! Vi ser fram emot att välkomna nya körkompisar!

Kaffe & Prat i Sturefors

Varmt välkomna att ta en kopp kaffe eller te och prata en stund! Under sommaren/hösten ses vi på Bomtorpet! Vid regn är vi i lokalen på Blåeldsvägen 58.