Kyrkbackens förskola

Vad roligt att du hittat till oss!

Vi söker timvikarier!
Vill du vara med och bidra till att barnen på Kyrkbackens förskola får en bra förskoletid? Är du engagerad och ansvarstagande? Till hösten söker vi timvikarier till Kyrkbackens förskola det kanske passar dig eller någon du känner? Hör av till förskolan på 013-414 14 med SMS eller ring så får du veta mer.

Ett barn med ett färgglatt paraply i handen och gula gummistövlar hoppar i en vattenpöl.
Foto: Shutterstock

Kyrkbackens förskola i Vårdnäs drivs av Svenska kyrkan och Vist Vårdnäs pastorat.
Här hittar du 22 barn i åldrarna 1-5 år som tas om hand av fem pedagoger med gedigen erfarenhet och mångsidig kompetens.

Vi arbetar för att alla barn ska rustas för ett livslångt och lustfyllt lärande där deras rätt till trygghet, utveckling och meningsfulla relationer bejakas och värdesätts.
Vår huvudmans värdegrund ger oss dessutom en särskild blick för barnets andliga utveckling så som det beskrivs i FN:s konvention om barnets rättigheter. Vi tror på det kompetenta barnet, som redan besitter kunskap. Vårt uppdrag är därför att utmana varje barns eget kunnande utifrån deras intressen och förutsättningar.

Verksamhet

Om Kyrkbackens förskola

Arbetsplan

Så här arbetar vi på Kyrkbackens förskola

Jag gillar fågelsången, frukosten och klätterträdet

barn på Kyrkbacken

För de allra flesta barn utgör förskolan det första självständiga klivet ut i samhället och världen. Det betyder att verksamheten behöver vara såväl omsorgsfull och trygg, som innehållsrik och stimulerande.

Vill du veta mer om hur vi på Kyrkbackens förskola arbetar för att utforma vår verksamhet? Välkommen att kontakta oss!

Kyrkbackens förskola
013-414 14

Småskalighet, bra personaltäthet, personligt, naturnära och kopplingen till kyrkan

Sagt om förskolan av föräldrar med barn på Kyrkbacken