Uthyrning och catering i våra församlingshem

Vi har två församlingshem för uthyrning. Församlingshemmet i Blädinge och Lyktan i Vislanda. Församlingen erbjuder i mån av tid servering vid minnesstunder och även vid andra samlingar i våra församlingshem genom våra värdinnors försorg. Kontakta oss för mer information.

I första hand används församlingshemmen till den regelbundna verksamheten, men det går också bra att hyra dem för andra ändamål, tex för familjehögtider eller företagsarrangemang. I samband med dop, vigsel och begravning är det kostnadsfritt.

Lokalerna är handikappanpassade. Vi har ljudanläggning, projektor och elmanövrerad duk i båda församlingshemmen.

Bokning

För bokning av lokalerna kontakta expeditionen eller värdinnan.
Kontrakt ska undertecknas och vara oss tillhanda innan själva uthyrningen.
Ofta går det bra att få tillgång till lokalerna i förväg för att tex. duka.

Nycklar

Nycklar till Lyktan kvitteras och hämtas på expededitionen under deras öppettider.
Nycklar till Blädninge kvitteras och utlämnas efter överrenskommelse.

Gäller fr o m 2023-01-01.

Lyktan, Vislanda församlingshem - max 80 personer
Stora och lilla salen – 1500 kr

Prästgården Vislanda - max 10 personer
Nedre våning – 700 kr

Församlingshemmet i Blädinge - max 60 personer
Stora salen – 600 kr
Lilla salen – 400 kr
Både lilla och stora salen – 1000 kr

I samband med dop, vigsel och begravning är det kostnadsfritt.

Regler

De som hyr ansvarar själva för disk och städning. Lokalerna skall alltid återlämnas i ursprungligt skick. Detta gäller även toaletterna.
Det går bra att låna porslin. Det finns en diskamaskin av industrityp.
Man får själv ta med handdukar till torkning av disk, soppåsar och dukar.
Alla sopor skall samlas ihop och tas med, då vi inte har möjlighet att tillhandahålla sophämtning.

All rökning sker utomhus. Askkoppas skall användas. Servering av öl och vin är tillåten i måttlig mängd.

Servering vid minnesstunder

Församlingen erbjuder servering vid minnesstunder i Lyktan genom våra värdinnors försorg. Lokalen utlånas hyresfritt och städning ingår (gäller kyrkotillhöriga). Kontakta värdinnorna på telefon 0725-003227.

Alternativ A. Församlingen ordnar allt. Pris per kuvert. Minimum 10 pers.

Meny 1 Helstekt kotlettrad/ Fläskfilé / Kycklingfilé, 325 kr.

Meny 2 Ugnsbakad lax, 325 kr.

I dessa menyer ingår potatis, grönsaker, säsongens primörer, lättöl/läsk/vatten samt tårta och kaffe.

Meny 3 Smörgåstårtor, 249 kr.

I menyn ingår lättöl/läsk/vatten, kaffe och kaka alt. tårta.

Hyra av linneduk 170 kr/ duk.

Alternativ B. De anhöriga ordnar egen mat som våra värdinnor serverar.

Pris 500 kr/timme. Värdinnorna kan om så önskas sköta vissa inköp som sedan faktureras enligt kvitto.

I serveringen ingår dukning med pappersservett, blommor och ljus.

Obs! Vi kan även ordna mat vid specialkost.