En vit tavla med texten Liv i Kristus mot en svart bakgrund.

Liv i Kristus

Utifrån sitt valspråk Kristus förkunnar vi samtalar biskop Karin med gäster om olika perspektiv på ett liv i Kristus. Har det blivit svårare att prata om Kristus? Utmanar Kristus oss?

Liv i Kristus med Mattias Lundberg - Avsnitt 4

Hur låter Kristus? Är det musiken som idag leder oss in i trons mysterium? Det och mycket mer samtalar biskop Karin och Mattias Lundberg, professor i musikvetenskap, om i detta avsnitt av Liv i Kristus.

Liv i Kristus med syster Karin - Avsnitt 3

Hur gör vi för att orka i längden under tider av oro och kris? Hur gör vi för att lämna över det vi grubblar över i Guds händer? Det och mycket mer samtalar biskop Karin och syster Karin, syster vid Alsike kloster, om i detta avsnitt av Liv i Kristus.

Liv i Kristus med Owe Wikström - Avsnitt 2

Ändras relationen med Kristus genom livet? Blir Kristus mer betydelsefull när du blir äldre? Hur mycket ska vi prata om det heliga? Det och mycket mer samtalar biskop Karin om med Owe Wikström, professor i religionspsykologi och författare.

Liv i Kristus med Emma Audas - avsnitt 1

Håller det på att hända något med hur vi som kyrka pratar om Kristus? Utmanar Kristus oss och har kyrkan självförtroendet att prata om Kristus? Det och mycket mer diskuterar biskop Karin med Emma Audas i första avsnittet av Liv i Kristus.

Emma Audas är pilgrimspräst vid Vadstena pilgrimscentrum.