Foto: Johan Nilsson

Upplev din domkyrka - visning för konfirmandgrupper

Välkommen till en visning av Uppsala domkyrka som är särskilt anpassad för konfirmander.

Uppsala domkyrka är hela stiftets kyrka. Många konfirmandgrupper i stiftet gör en utflykt till domkyrkan bl.a. för att ungdomarna ska få etablera en kontakt med sin stiftskyrka.

Vid sidan av vårt vanliga basutbud finns möjlighet att boka in en särskild typ av visning för konfirmandgrupper. Utöver den historiska delen har den tydligare fokus på frågor som rör kristen tro och liv, symboler i kyrkan, kyrkans betydelse under domkyrkans 700 år och relationen till konfirmandens eget liv. En visning som kompletterar konfirmandundervisningen och kan bidra till att ge en aha-upplevelse på flera nivåer.

I anslutning till domkyrkan finns Katedralkaféet som serverar lättare luncher och fika. Bokning sker på tel 018-430 36 25 eller katedralkafeet@svenskakyrkan.se

visning särskilt anpassad för konfirmandgrupper

Visningen tar cirka 90 minuter. Max 30 deltagare.

I första hand kan särskild konfirmandvisning erbjudas vardagar, även under skollov. Kontakta oss för mer information.

För mer information och bokning av den särskilda konfirmandvisningen, kontakta:
Charlotta Ingerholt, domkyrkopedagog
charlotta.ingerholt@svenskakyrkan.se
telefon 018-430 36 65

För information och bokning av våra övriga visningar, kontakta:
Annika Franzon, visningsansvarig
visningar.uppsaladomkyrka@svenskakyrkan.se