Musik

Musiken har en alldeles speciell plats i domkyrkan. Här kan du vara med om starka musikaliska upplevelser under de höga valven, både som konsertbesökare och körmedlem.

Ta del av höstens och vinterns musikprogram

Nu finns hela höstens, advensttidens och julens konsertprogram att ta del av och du kan ladda ner det här. I programmet hittar du information och kalender samt länk till höstens biljetter, som släpps måndag 16 september.

Konserter

Storslagna körverk, finstämda soloframföranden, festlig musik i jul- och adventstid och sommarens många besök av internationella toppnamn - domkyrkans musikliv är rikt och varierat. Välkommen på konsert!

Orgelundervisning i kyrkorna

Både barn, unga och vuxna är välkomna att prova på och kostnadsfritt lära sig att spela orgel.

Körer i Uppsala domkyrka

Domkyrkans körer utgör ett betydande inslag i Uppsalas musikliv. Här hittar du kontaktuppgifter och korta fakta om varje kör.

Organister och körledare

Musiklivet i Uppsala domkyrka leds av ett erfaret arbetslag. Läs mer om dem och om vilka de är.