Stöd i utsatta situationer?

Svenska kyrkan i Nykvarn kan stötta dig som befinner dig i en utsatt situation. Vi lyssnar och samtalar gärna både enskilt och i olika former av grupper. Våga höra av dig om du behöver. Vi finns för dig!

Ibland sker saker som ruckar vår vardag. En relation till någon nära förändras, ett nytt jobb ställer allt på ända, eller kanske nya existentiella tankar dyker upp? Behöver du någon att prata med kan du alltid kontakta någon av våra präster eller vår diakon. Ibland kan det kännas bra att prata med någon utför bekantskapskretsen och då kan präster och diakoners kompetens och tystnadsplikt vara till hjälp.

Var finns Gud när allting hopar sig? Ibland ligger svaret i mötet med andra människor. Där vi kan dela både glädje, oro och sorg.Hos oss finns en plats att mötas oavsett vad som sker i livet.
Vi lyssnar och samtalar gärna både enskilt och i olika former av grupper.
Våga höra av dig om du behöver. Vi finns för dig, tillsammans är vi församling.

Välkommen att ringa
Präst Patrik Ingemansson, tel 070-752 71 43
Präst Oskar Burman, tel 073-043 72 78
Präst Maria Karmskog, tel 076-827 11 55 (talar även finska)
Diakon Jonna Lindahl, tel 070-295 36 56
Diakon Gunilla Gustafsson, tel 073-901 18 91

Det går också bra att maila ditt namn (förnamn räcker) och telefonnummer till turinge-taxinge.forsamling@svenskakyrkan.se om du vill att en präst ringer upp dig. Ange då gärna kort vad ditt ärende gäller (sorg, livskris, ensamhet, oro etc).

E-postlådan läses kl 9-12 helgfri vardag, och det kan därför dröja någon dag innan en präst kontaktar dig. Är ditt ärende brådskande rekommenderar vi därför att du använder dig av telefonnumren ovan.

Svenska kyrkan på nationell nivå har varje natt (kl 21-06) präster tillgängliga för den som behöver prata med någon. Tveka aldrig att kontakta Jourhavande präst om du behöver någon att prata med. Ring bara 112 och be att få bli kopplad till Jourhavande präst.