Kyrkans besökstjänst

Kyrkans besökstjänst finns sedan många år i Trollhättans församling. Vi kommer gärna på besök, följer med på en promenad eller till någon samling, läser eller sitter och pratar. Tillsammans med dig kommer vi överens om när och hur vi ska träffas.

Vi går inte in och gör hemvårdens uppgifter – den hjälp du är beviljad enligt biståndsenheten ska ges av kommunen. Men vi vill vara ett komplement, en medmänniska med tid just för Dig.

Kyrkans besökstjänst förmedlas av församlingens diakoner.

Vill du eller dina anhöriga veta mer – ring gärna:
Annelie Nordholm, diakon, Hjortmossen och Skoftebyn, tel. 47 29 35
Katharina Klingborg, diakon – centrala stan och Strömslund, tel. 47 29 34
Även för dig som är finskspråkig finns besökstjänstgrupp. Kontakt förmedlas genom Riki Kuivalainen Rödström, pappi/ präst, tfn 0520-47 29 67.

Att vara hembesökare

Känner Du att Du har tid över ibland för en medmänniska? Vi behöver bli fler hembesökare och medhjälpare inom diakonin i Trollhättans församling!