Volontär - ideellt medarbetarskap

Vi behöver vara många och olika för att utföra uppdraget. Idag finns många ideella, anställda och förtroendevalda medarbetare i vår församling, men vi behöver vara fler. Intresset för att göra en ideell insats och få ett ideellt uppdrag ökar.

Vi behöver bli fler medhjälpare inom diakonin i Svenska Kyrkan!

Som hembesökare har du regelbunden kontakt med en person. Hembesökarna får handledning och stöd i resp. församlings besöks-tjänstgrupp. Som frivilligarbetare inom fältdiakonin hjälper du till på utflykter m.m. Som följeslagare gör du punktinsatser genom att följa med pensionärer t.ex. till vårdcentralen, hårfrisörskan, kyrkogården e.d. Det finns även möjlighet att bli värd/värdinna på olika samlingar, medarbetare i flyktingarbete, gruppledare, gudstjänstvärd på äldreboende m.m.

Läs mer om idealitet i vår utvecklingsplan från 2019

Kontaktperson:
Roos-Marie Oskarsson, 0520-472961, roos-marie.oskarsson@svenskakyrkan.se

/>

Volontäruppdrag

Här nedan hittar du olika ideella uppdrag för svenska kyrkan i Trollhättan. Det är bara att klicka på länkarna så får du mer information om uppdragen