Närstående/ stödsamtal/ samtalsgrupper

När livet blir svårt på olika sätt kan det vara gott att dela sina tankar med någon. Du kan vara anhörig eller närstående till någon som lever med sjukdom eller annat lidande eller mist någon genom dödsfall. Trötthet, sorg, funderingar kring livets mening och känslor av olika slag kommer och går. Enskilda samtal, anhörigstöd, sorgegrupper/leva-vidare-grupper, stödgrupper är något av det du kan ta del av genom Svenska kyrkan.

ANHÖRIGSTÖD

Via Britta Lundqvist stiftelse erbjuder Svenska kyrkan anhörigstöd i samarbete med Trollhättans stads anhörigstöd. Utöver enskilda samtal så ger vi möjlighet till krafthämtning för dig som är anhörig (och över 65 år) genom Må-gott-dagar på Kyrkans gård Gräsviken och Rekreationsveckor för anhörigvårdare på Själavårdsinstitutet Lilleskog utanför Alingsås.

Kontakt: Katharina Klingborg 0520-47 29 34,
katharina.klingborg@svenska kyrkan.se