Foto: Catarina Liljeberg

WWJD – Ungdomskvällar

För dig som är 14–19 år, kom som du är och de gånger du kan och vill.

Vi kommer vara i kyrkan denna terminen.

Välkommen till Sankt Nicolai kyrka mellan 19.00-21.00

Kontakta pedagog Karl-Johan eller präst Catarina för mer information.

WWJD står för What Would Jesus Do.

Det är vårt viktigaste motto och det vi vill att vår gemenskap ska präglas av.
WWJD är ingen fritidsgård det kyrka för ungdomar. Av ungdomar, med ungdomar, för ungdomar.  Vi har ungefär 500 aktiva besökare och varje vecka samlas mellan 70-100 ungdomar.
Varje torsdag kan du räkna med god gemenskap, samtal, fika, biopopcorn, biljard, skateboard i vår miniramp, tv-spel, en andakt och häng i världsklass.

Vad är en andakt?
Vår andakt är sonen minigudstjänst där du får stanna upp en stund och få höra det som WWJD handlar om. Att du är älskad, inte för vad du presterar utanför att du är du.

Måste man vara jättekristen för att vara med WWJD?
Absolut inte! Vi tror starkt på, ”Belonging without believing”. Till oss är du välkommen oavsett etnicitet, religion, sexuell läggning eller eller dålig dagsform. Här får du vara den du är.

Vi är en kyrka och vi tror att det finns en Gud som älskar dig precis som du är. Här kommer du att möta människor och ett sammanhang där Gud och tro är naturligt. Du behöver inte dela vår tro men du måste respektera den.

NÄR Torsdagar 18.30–21, det är drop-in så du kan komma när du vill. Vi åker också på några läger om året för den som vill.
VAR Församlingshemmet, Kryptan
KOSTNAD Allt är gratis.