Ett barn ligger på mage på en röd matta. Vuxna som sitter runt om håller ett tygtak över barnet.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Barn och familj

Barnens dag

Lördag 15 juni kl. 11-14 - fritt inträde!

En grupp kvinnor sitter i en ring och lyfter tillsammans ett färgglatt tak. Inne i ringen, under taket, leker små bebisar.

Öppen förskola

Ny tid: Torsdagar kl. 13-16

S:t Nicolai kids

Våra grupper är: Miniorer (6–9 år) och Juniorer (10–14 år). Terminsstart v. 36.

Mässa med små och stora

Detta är en mässa för alla åldrar med barnen i centrum.

Himmel och pannkaka!

En mötesplats för barnfamiljer mitt i vardagen!

S:t Nicolai barnkör

Kören för dig mellan 7-12 år. Just nu har barnkören uppehåll!

Välkommen till församlingens barn- och föräldraverksamhet!
Här kan du känna dig välkommen både som barn och förälder i en glädjefylld gemenskap.

Vi vill vara en plats där barnen kan få leka, öva sig i livskunskap och få bra exempel på hur vi kan vara mot varandra utifrån Bibelns berättelser. En plats där vuxna känner sig välkomna, får umgås och får en möjlighet att diskutera livets vardagliga och djupa frågor.

Här blandas lek, skapande, prat, gudstjänst, drama, glädje, fika, musiklek och sång.

VI KAN BLAND ANNAT ERBJUDA

• Pyssel och aktiviteter varje vecka.
  • En lekfull, pedagogisk miljö för både små och lite större barn.
  • En möjlighet att diskutera livets vardagliga och djupa frågor.
  • Sång och musik som skapar en positiv kontakt mellan barn och föräldrar och stimulerar barnets språkliga, motoriska och musikaliska utveckling.
  • Andakt – vi tänder ljus och ber för det som känns viktigt i våra liv och för vår värld.
  • Schysst fika.

Erbjudande till skolverksamheten i Trelleborgs kommun.

Utifrån skolans värdegrund och riktlinjer vill vi som kyrka, med vår kompetens, vara en lärande miljö, ett komplement och fördjupning till skolans undervisning.

Alla våra upplägg är icke-konfessionella, gratis och grundas i läroplanen, LGR22. Undervisningsupplägget är kyrkvisning, visning av jul -och påsklandskapet och jul -och påskspel. I den folder som finns nedan, hittar ni information om dessa upplägg, anknytning till läroplanen, årskurs de riktar sig till, när det går att boka och hur bokningen går till.

Vi kan också komma ut till klasserna och möta er i skolan.
Vi som jobbar med barn och unga i Trelleborgs församling har tillsammans en bred kompetens inom bl.a. pedagogik, livsfrågor, högtider, religion, musik och teater.

Läs mer i vår folder!