Villkor - anmälan

Här hittar du information om våra villkor för anmälan och om- och avbokning

Följande regler gäller för alla arrangemang där Strängnäs stift är anordnare: kurser, läger, evenemang, nätverksträffar, handledning osv. För dessa används samlingsnamnet "kurs" i reglerna.

Av- och ombokningsregler

Kursavgifterna är preliminära och kan komma att justeras.
Kursavgiften faktureras av stiftet i regel efter kursstart.

Vid avbokning senare än 30 dagar före kursstart debiteras hela avgiften; det på grund av att vi har avtal med t.ex. kursgårdar eller föreläsare som kan behöva avbokas inom en viss tidsram.

Vid uppvisande av läkarintyg debiteras 20 % av avgiften, dock lägst 100 kr. Kontakta kursadministratör om du har ett läkarintyg.
Vid uteblivande vid avgiftsfria kurser debiteras 100 kr för kursomkostnader.

Vid förhinder att delta kan platsen överlåtas till någon med samma faktureringsadress, efter samråd med kursadministratören.

Vid andra anmälnings- och avbokningsregler än ovanstående, framgår detta vid informationen för den aktuella kursen. ​

Sen anmälan

Sen anmälan kan göras i mån av plats, efter samråd med kursadministratören.
Vid anmälan efter sista anmälningsdag fram till 7 dagar före kursstart faktureras 20 % extra av kursavgiften, dock lägst 100 kr.
Vid anmälan inom 7 dagar före kursstart faktureras 50 % extra av kursavgiften.
Om du kommer utan att ha anmält dig debiteras 50 % extra av kursavgiften; deltagande är dock möjligt endast i mån av plats.

Anmälan

Anmälan är bindande och sker oftast via Trippus. Genom att godkänna villkoren i din anmälan accepterar du att en deltagarlista med ditt namn, din enhet och din e-postadress kan skickas till deltagarna.

Alla ändringar och frågor gällande logi under stiftets kurser och evenemang på stiftsgården ska gå via stiftets administratör.​

Kontakt

Om du har frågor, kontakta Anna-Maija Junnila: anna-maija.junnila@svenskakyrkan.se, tfn 0152-234 83 eller Josefin Bredberg:  josefin.bredberg@svenskakyrkan.se, tfn 0152-234 87.​ Fakturafrågor besvaras av Anna-Carin Lundmarker, tfn 0152-234 37.

Vistelsekassa

Till stiftsgården Stjärnholms egna arrangemang kan privatpersoner söka ekonomiskt bidrag ur Stjärnholms vistelsekassa. För mer information, kontakta stiftsdirektor Jimmy Åkerfeldt: jimmy.akerfeldt@svenskakyrkan.se, 0152-234 63

​Tänk på våra allergiker - undvik parfymer och andra starka dofter. Tack för att du visar hänsyn​!​

Här hittar du kurser, utbildningar och läger

Om födoämnesallergier och specialkost vid stiftets kurser, utbildningar och läger som anordnas på stiftsgården Stjärnholm

Födoämnesallergier och specialkost ska anges vid bokningstillfället. Du kan, senast sista anmälningsdag, komplettera din anmälan genom att kontakta kursadministratören eller genom att klicka på länken "Klicka här för att redigera personlig information" i din bokningsbekräftelse.

Stiftsgården har möjlighet att endast ta hänsyn till följande allergener:

Spannmål, mjölk, laktos, ägg, fisk, blötdjur, kräftdjur, sulfit, senap, selleri, nötter, mandel, jordnöt, sojabönor, lupin och sesamfrö. Detta gäller även vegetarianer, veganer och pescetarianer.

Det går tyvärr inte att garantera att buffématen är fri från ovanstående allergener eftersom gästerna kan ta mat med andra redskap och bestick än de redskap som är framlagda.

Stiftsgården har ingen möjlighet att anpassa sig efter luftburen allergi, speciella dieter eller livsstilsval.

Det är inte tillåtet att ta med egen mat till matsalen.

Vid frågor om födoämnesalleriger eller specialkost, mejla info@stjarnholm.

Åk kollektivt

Stiftsgården Stjärnholm ligger utanför Nyköping mot Oxelösund.
För att ta dig till stiftsgården med kollektivtrafik tar du tåg till Nyköping.
(Norrifrån; Stockholm/Södertälje tåg mot Norrköping/Linköping)
(Västerifrån; från Örebro/Katrineholm/Eskilstuna/Strängnäs, byte i Södertälje)
(Söderifrån; tåg via Norrköping.)

Från Nyköpings busstation tar du sedan buss 715 mot Oxelösund och hoppar av vid hållplats Stjärnholm. Därifrån är det ca 500 meter att gå till stiftsgården.
Tåg www.sj.se
Buss www.sormlandstrafiken.se

-----
Strängnäs stiftskansli ligger centralt i Strängnäs, strax intill Strängnäs domkyrka

Det går bra att ta tåg från flera orter i närheten. Exempelvis Stockholm, Södertälje, Eskilstuna, Örebro (byten förekommer).

När du anlänt Strängnäs centralstation ska du gå mot domkyrkan. Det är ca 800 meter att gå.

Tåg www.sj.se