Vi anpassar verksamheten

Nyhet Publicerad Ändrad

Utifrån regeringens senaste direktiv om max 8 personer i våra lokaler exklusive personal anpassar Sollentuna församling sitt arbete efter de nya riktlinjerna. Sedan tidigare har Sollentuna församling valt att ställa in all inomhusaktivitet men nu måste vi tyvärr också stänga portarna för fysiska gudstjänstbesök.

Expeditionen stängd för besök

Vi tar tills vidare inte emot besökare till vår församlingsexpedition i Församlingshuset på Sköldvägen 10 på grund av Covid 19. Kontakta oss gärna via mejl eller telefon. Du kan också lägga post till oss i brevlådan utanför dörren in till expeditionen.

Detta gäller för Svenska kyrkan Sollentuna

Varje söndag kommer du kunna följa vår huvudsändning på församlingens facebooksida.

Utöver det blir det sändningar från kyrkorna via kyrkornas respektive facebooksidor.

Du kan titta på Facebook även om du inte själv har ett Facebookkonto.

– Utifrån regeringens senaste direktiv om max 8 personer har vi beslutat att ställa om till enbart digitala gudstjänster. Det är givetvis tråkigt att vi inte kan träffas på riktigt, men nödvändigt för att få bukt med smittspridningen, säger kyrkoherden Lasse Svensson.

För digitala sändningar se kalendariet

Begravningar under corona läs mer här