Vuxenverksamhet

Sollentuna församling erbjuder det mesta för de flesta! Här hittar du något som passar för dig, vare sig du är intresserad av caféer och mötesplatser, samtal om livets små och stora frågor.

Café och mötesplatser

Församlingen har många aktiviteter att erbjuda dig.

Kurser och samtalsgrupper

Är du nyfiken på kristen tro, söker du ett sammanhang där du som vuxen kan samtala och reflektera över kristen tro? Välkommen till någon av våra kurser.

Ande - Kropp - Själ

Att människan består av ande, kropp och själ är något som församlingen har tagit fasta på.

Vuxenkörer 2024

Är du sugen att börja sjunga i kör? I våra kyrkor finns flera olika körer och säkert finns någon som passar just dig.

Må bra kören

En 45-minuters klingande friskvård – kören där vi sjunger för att må bra.

Sorgestöd för vuxna

Vänder sig främst till dig som mist en nära anhörig, make/maka, partner eller sambo.

Någon att prata med

Om du behöver prata med någon eller kanske ta en fika digitalt, kan du ringa en präst eller en diakon. I församlingen finns även familjerådgivare och legitimerade psykoterapeuter som du kan boka en samtalstid med. Jourhavande präst har öppet alla kvällar kl. 21.00–06.00. Ring 112 och be att få bli kopplad till Jourhavande präst.