ACT Svenska kyrkan

ACT Svenska kyrkan jobbar mot fattigdom, förtryck och orättvisor i världen. Just nu står inför en skrämmande utmaning nu när coronaviruset får fäste i länder utan trygghetssystem, i konfliktområden och flyktingläger. Sollentuna församling bidrar genom att skänka 100 000 kronor till ACT Svenska kyrkan.

I slutet på mars skickade Erik Lysén, chef för ACT Svenska kyrkan, en vädjan till församlingar och pastorat om hjälp. Sollentuna församlings kyrkoråd fattade i april beslutet om att skänka 100 000 kronor.

Vill du läsa mer om vad ACT Svenska kyrkan gör och hur du kan bidra, vare sig du vill bli volontär eller skänka en gåva? Följd denna länk. Här får du också veta mer om hur ACT Svenska kyrkan jobbar med coronakrisen.