Medarbetare till social verksamhet sökes

En projektanställning 15 %. Ansökan senast 29 november!

Öppen kväll är en verksamhet som har pågått sedan februari 2019 och som riktar sig till hela Södertälje. Varje måndagskväll mellan kl 16:30–19:00 öppnar Södertälje församling upp sina lokaler och bjuder in Södertäljebor till middag och olika aktiviteter.

Öppen kväll erbjuder bland annat läxhjälp för barn och ungdomar samt vuxna som studerar SFI eller liknande svenskförberedande studier, barnlokalerna öppnas för alla barnfamiljer med möjlighet till lek och pyssel, och secondhand-butiken Gåvorna är öppen för att handla billiga kläder och saker.

En vision är att i framtiden kunna utöka verksamheten med fler aktiviteter då du får möjlighet att påverka och planera.

Kvällen är inte riktad till någon specifik målgrupp, utan vår önskan är att alla ska känna sig välkomna, få känna en gemenskap och att alla är där på exakt samma villkor.

Det handlar om att de som känner sig ensamma och önskar tillhöra ett sammanhang ska finna det, eller att de som har det ekonomiskt svårt kan få ett mål mat och möjligen lite kläder med sig hem. De som tycker det är svårt att ta sig in i det svenska samhället på grund av att man har en annan nationell, etnisk eller religiös bakgrund får en möjlighet att bli en del av ett större vi. Och de som helt enkelt inte får tiden att räcka till och för en kväll önskar slippa tänka på alla måsten, ska kunna göra det.

Tjänsten är förlagd till måndagskvällar mellan kl. 16:00–20:00. I tjänsten ingår också två timmars administrativt arbete som fritt kan planeras in under veckan.

Arbetsuppgifter

• Tillsammans med en kollega ha huvudansvaret för att verksamheten i sin helhet fungerar under måndagskvällarna.
  • Volontäransvar i form av att ta första kontakt med intresserade volontärer samt sköta intervju och visa dem in i verksamheten.
  • Tillsammans med en kollega hålla i volontärträffar ca 4 gånger/år för diskussion och utvärdering av verksamheten.

Vi söker dig som

• Är stresstålig, har lätt för relationsskapande och en god samarbetsförmåga
  • Har förståelse och förmåga att bemöta människor i livets olika skeden
  • Delar Svenska kyrkans värderingar och har medlemskap i Svenska kyrkan
  • Behärskar svenska i tal och skrift
  • Kunskaper i arabiska och engelska är meriterande

Tjänsten är en projektanställning under 2020 på 15 % av heltid med möjlighet till förlängning.

Välkommen med din ansökan med personligt brev och CV senast 29 november via sodertalje.pastorat@svenskakyrkan.seeller brev: Södertälje församling, Box 121, 151 22 Södertälje.

Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

Har du frågor, kontakta gärna cecilia.granath@svenskakyrkan.se, integrationssamordnare, tfn 08-550 914 02.