Nordens Jerusalem

Vandring hemma och digitalt, samtidigt! Rörelse, kultur, musik och ACT. Nu har vi passerat Utvängstorp, Karlstad, Trysil och slutligen kommit fram till Nidaros Sträckorna är 5+25+26+36 km. Bra jobbat!

Nordens Jerusalem

Nordens Jerusalem måndagen 5 april

Vi har kommit till vårt mål i Trondheim. Sista sträckan blev 36 km

Nordens Jerusalem måndagen 29 mars

Sträckan den här veckan är 25,8 km och vi har kommit till norska Trysil

Nordens Jerusalem måndagen 22 mars

25 mil, var hamnar vi då? I Ack Värmeland du sköna!

Nordens Jerusalem måndag 15 mars

Skaraborgsdialekt, Utvängstorp och vidare mot Kållandsö-Lurö.

Detta projekt påbörjas vid helgen till Midfastosöndagen. Vi har nu halva fastan och stilla veckan (tre veckor) på oss att nå målet. Visst kommer vi fram till Nordens Jerusalem. Så kallades Nidaros (Trondheim), platsen för den Helige Olavs grav.

Hur går det till? Du eller ditt sällskap går på hemmaplan. Veckans olika sträckor samlas ihop till en veckorapport. Våra sträckor rapporteras och summeras på måndagen. Vi avslutar på Annandag påsk. Sträckorna redovisas på den här sidan och på sociala medier. Vår tanke är också att lära oss något om vägen vi ”vandrar”. Det blir därför kulturinfo och musik som har anknytning till platserna vi passerar men även tankar kopplade till fastan och påsken.

Vår fysiska vandring är här i trakterna av Smålands Jerusalem (där vi befinner oss) men vi försöker tillsammans nå de 90 milen på tre veckor. Visst fixar vi det?

Stegen rapporteras måndagligen till SMS 0739-390112 eller tomas.b.eklund@svenskakyrkan.se

Vi vill också uppmana till att bidra till ACT Fasteaktion 2021 som pågår fram till den 28 mars. Den har temanamnet ”Vi lever under samma himmel” och går bl.a. till behövande i samband med Corona-epedemin som har drabbat människor över hela vår jord. Kollekt Swish är 123 593 59  03. Skriv gärna ”ACT Nidaros”.

Här ovan kan man också läsa mer om fasteaktionen och bl.a. se vad de skänkta pengarna räcker till.