Vuxen

Välkommen till samtal och gemenskap

Alpha Furulund

En kurs om kristen tro. Mat, föredrag och samtal i mindre grupp.

Alpha Öjersjö

En kurs om kristen tro. Mat, föredrag och samtal i mindre grupp. Ny grupp startar 26 september i Öjersjökyrkan, hösten 2024!

Ansgarscaféet

Välkommen till Ansgarskyrkan på sopplunch med mera - torsdagar kl.11.30-13.30.

Torsdagsträffen

Vi ses i Partille församlingshem, torsdagar kl.13-15.

Stickcafé Oluff

Vi stickar, fikar och umgås, tisdagar kl.13-15 i lokalen på Nedre Furuskogsvägen.

Kyrkans bänk på Allum

Här finns någon att prata med - om smått och stort! Tisdagar kl.12-14, hela året.

Stilla dag i Ansgarskyrkan

"Kom till ro min själ". En retreatdag då du får dra dig tillbaka, vara i vila och tystnad, tillsammans med andra. Välkommen lördag 19 oktober.

Stilla dag i Jonsered - inställd

Den planerade retreaten i Jonsereds kyrka och församlingshem är inställd

Hälsa ute & inne

Lär känna nya människor - genom samtal och aktiviteter. En mötesplats i samarbete med ABF

Öppet hus - gemenskap

Vi fikar, samtalar och umgås. Den som vill kan prova på något handarbete. En mötesplats i samarbete med ABF.

Öva svenska i vårt språkcafé!

Learning Swedish? Here´s a chance to practice your Swedish! För dig som vill öva att prata svenska.

Tisdagspromenader i Partille

Välkommen med på promenader som gör gott för både kropp och själ. Start kl.14 vid Partille församlingshem.

Kvinnofrukost i Öjersjö

Välkommen på kvinnofrukost i Öjersjö! Ett tillfälle att sitta ner tillsammans, med goda samtal över kaffekopparna.

Herrfrukost i Ansgarskyrkan

Några lördagsförmiddagar träffas herrar för att äta frukost och tala om ämnen som berör. Lördag 26 okt kl.9: "Att vara kyrka i en utsatt tid - en framtidsvision" med Mattias Algotsson, kyrkoherde i Partille

Bibelstudiegrupp

Vi läser Bibeln tillsammans. Vad står det egentligen? Vad betyder det för oss?

Bibelstudier med Eskil Hofverberg

Välkommen hösten 2024, tre tisdagar kl.14 i Öjersjö församlingshem: 17 sep • 15 okt • 12 nov

Lectio Divina

Vi läser kommande söndags evangelietext och samtalar - paus under hösten 2024

Leva vidare

En samtalsgrupp för dig som mist maka/make eller sambo.

Kvällsbön • Bibelsamtal

Kvällsbön i Taizéton och samtal kring en bibeltext, fyra onsdagar i Ansgarskyrkan hösten 2024.

Dela liv - en samtalsgrupp i Ansgarskyrkan

Fem måndagar kl.14-16 där vi delar tankar kring vår egen livsresa. Start den 14 okt, anmälan senast 10 okt.

Vips -en grupp för vuxna med funktionsvariation

Vi ses i Ansgarskyrkan en torsdag i månaden

Litteraturcirkel

Vi läser och samtalar under sakkunnig ledning

Öppen kyrka i Partille

Behöver du en paus mitt i din stressiga dag? Eller bara andas ut en stund? Välkommen in på tisdagar kl.11-13. Här kan du kika på nya boken om Partille kyrka!

Syförening - arbetskrets i Partille

Tillsammans kan vi göra skillnad!

Internationella gruppen

Vill du vara med i internationella gruppen? En möjlighet att träffas och värna om internationellt arbete.

Djupare

Onsdagskväll i Ansgarskyrkan - träffa Karin Karlsson den 20 november.

Vuxenkonfirmation eller -dop?

Blev konfirmationen aldrig av i tonåren? Eller skulle du vilja döpas som vuxen?

Trösteslinga

En promenad på Kvastekulla griftegård med ord längs vägen

Vandra i Sverige – gå en pilgrimsvandring

I Sverige finns över 40 pilgrimsleder. Du kan vandra själv eller tillsammans med andra. På en pilgrimsvandring vårdar du både kropp och själ.

Mötesplats Kåsjögården, nu i Kåsjögårdens vänners regi