Vuxen

Välkommen till samtal och gemenskap

Alpha Furulund

En kurs om kristen tro. Mat, föredrag och samtal i mindre grupp. Ny grupp startar 11 april i Furulundskyrkan, våren 2024!

Alpha Öjersjö

En kurs om kristen tro. Mat, föredrag och samtal i mindre grupp. Ny grupp startar 26 september i Öjersjökyrkan, hösten 2024!

Vad tror du?

En undervisningsserie om kristen tro - för unga män, 18-30 år

Närbild på blommorna i ett körsbärsträd.

Sköna maj! Vårsånger med Margaretakören och barn från Lillegårdsskolan

Gemenskapsträff • Tisdag 30 april kl.11 i Partille församlingshem.

Vårutflykt med Sävedalens församling

Tisdagen den 7 maj, kl.9.00-17.30

Kan man bli vän med döden?

Hur tar vi hand om själen och våra tankar om livets mening - när vi ställs inför döden? Tre träffar med nystart 16 maj kl.10 i Ansgarskyrkan.

Kvinnor i Bibeln - ny grupp

Vi lär känna några av kvinnorna i Bibeln i en samtals- och studiegrupp, i Partille församlingshem. Vi ses vid fem tillfällen med start den 6 mars.

Tre personer sätter ner tända ljus i en ljusbärare.

Vuxenkonfirmation eller -dop?

Blev konfirmationen aldrig av i tonåren? Eller skulle du vilja döpas som vuxen?

Någon toppar sin skål soppa med lite örter.

Ansgarscaféet

Välkommen till Ansgarskyrkan på sopplunch med mera - torsdagar kl.11.30-13.30 med start den 18 januari.

Torsdagsträffen

Vi ses i Partille församlingshem, torsdagar kl.13-15

Stilla dag i Ansgarskyrkan

En retreatdag då du får dra dig tillbaka, vara i vila och tystnad, tillsammans med andra.

Stilla dag i Jonsered

Välkommen till en dagsretreat i Jonsereds kyrka och församlingshem, lördagen den 11 maj med tema "Se, jag gör allting nytt".

Kvällsbön • Bibelsamtal

Kvällsbön i Taizéton och samtal kring en bibeltext, fyra onsdagar i Ansgarskyrkan våren 2024.

Kvinnofrukost i Öjersjö

Välkommen på kvinnofrukost i Öjersjö! Ett tillfälle att sitta ner tillsammans, med goda samtal över kaffekopparna. Nästa träff: Lördag 27 april.

Herrfrukost i Ansgarskyrkan

Några lördagsförmiddagar träffas herrar för att äta frukost och tala om ämnen som berör. Lördag 23 mars: "Möte med Kina - om framväxten av dagens Kina, samt några historietter" med Sven Calander, sinolog med 25 år i Kina.

Bibelstudiegrupp

Vi läser Bibeln tillsammans. Vad står det egentligen? Vad betyder det för oss?

Bibelstudier med Eskil Hofverberg

Välkommen våren 2024, fyra tisdagar kl.14 i Öjersjö församlingshem: 6 feb • 12 mars • 9 april • 14 maj

Lectio Divina

Vi läser kommande söndags evangelietext och samtalar, med start den 1 februari.

Vips -en grupp för vuxna med funktionsvariation

Vi ses i Ansgarskyrkan en torsdag i månaden

International café for women

If you are a woman from another country than Sweden and are interested in learning Swedish while getting to know people from different cultures at the same time?

Öva svenska i vårt språkcafé!

Learning Swedish? Here´s a chance to practice your Swedish! För dig som vill öva att prata svenska.

Litteraturcirkel

Vi läser och samtalar under sakkunnig ledning

Leva vidare

En samtalsgrupp för dig som mist maka/make eller sambo.

Kyrkans bänk på Allum

Här finns någon att prata med - om smått och stort! Tisdagar kl.12-14, hela året.

Öppen kyrka i Partille

Behöver du en paus mitt i din stressiga dag? Eller bara andas ut en stund? Välkommen in på tisdagar kl.11-13, start 23 januari.

Syförening - arbetskrets i Partille

Tillsammans kan vi göra skillnad!

Internationella gruppen

Vill du vara med i internationella gruppen? En möjlighet att träffas och värna om internationellt arbete.

Om bön och förbön i Bibeln

Välkommen med på en resa genom Bibelns berättelser om bön och förbön. Paus våren 2024.

Djupare

Några onsdagskvällar i Sävedalen - vilka källor kan vi ösa ur för att möta vår tids frågor? Hur skapas inre motståndskraft?

Trösteslinga

En promenad på Kvastekulla griftegård med ord längs vägen

Ett led människor går på en stig bland lövträd.

Vandra i Sverige – gå en pilgrimsvandring

I Sverige finns över 40 pilgrimsleder. Du kan vandra själv eller tillsammans med andra. På en pilgrimsvandring vårdar du både kropp och själ.