Öva svenska i vårt språkcafé!

Learning Swedish? Here´s a chance to practice your Swedish! För dig som vill öva att prata svenska.

SFI/SAS students, as well as any others who are interested, are welcome to join us. You are free to attend as regularly as it suits you. We begin with coffee together and then divide into smaller groups for conversatione. No notification is necessary. No charge. Welcome!

Saturdays

Lördagar, ojämna veckor,  kl.11-13.
Våren 2024 │27 jan • 10 feb • 24 feb • 9 mars • 23 mars • 6 april • 20 april • 4 maj.
Partille församlingshem, Gamla Kronvägen 36 , Partille

Vi erbjuder dig inom SFI/SAS och även andra intresserade att delta.
Vi fikar i små grupper och pratar svenska. Tanken är att du skall få god träning i att prata svenska i dessa grupper som leds av medhjälpare från Svenska Kyrkan. Vi ser fram emot att få träffa dig! Ingen anmälan. Ingen kostnad. Välkommen!

Vill du hjälpa till med språkcaféet?

Kontakta Annicka Plos så får du mer information.
Alla nya intresserade är välkomna. Vi vill gärna berätta något om hur vi lägger upp våra möten, om vårt förhållningssätt och den värdegrund som styr vårt bemötande.

diakon Annicka Plos
031-340 42 44 │E-post • annicka.plos@svenskakyrkan.se

Carl-Olof Castmarker och Roberto Topalovic

Språkcaféet i Partille- En viktig och trevlig mötesplats

Varannan lördag träffas en blandad skara människor med många olika nationaliteter i Partille församlingshem. Gemensamt för dem alla är att de vill bli bättre på svenska och träffa nya och gamla vänner.

Partille församlingshem

Partille församlingshem│Titta runt i lokalen
Gamla Kronvägen 36, Partille  │Busshållplats • Partille centrum