Sytråd för handarbete

Mötesplatser i Mo

Gemenskap är inte långt borta. Tillsammans hjälps vi åt att ses i en trygg och säker miljö. Genom olika grupper och mötesplatser underlättas social gemenskap där vi möts och knyter kontakter.

Kanske vill du engagera dig i Svenska kyrkans arbete, du är välkommen, här finns uppgifter som passar alla.

Vill du vara med i kyrkans väntjänst? Vill du besöka någon som känner sig ensam, följa med på en promenad eller göra sällskap till kyrkan. Eller vill du ha ett hembesök. Hör av dig!

Tisdagsgruppen

Träffas i Mo församlingshem 9:30–11:30 varje vecka.
Vi handarbetar, pysslar, pratar och fikar.
Ansvarig för tisdagsgruppen i Mo: Linnea Irwin.

MATRUTAN

Gemenskap över en lunch, ingen anmälan krävs.
Tisdagarna 23/1, 20/2, 19/3, och 16/4 kl. 12.00 i Mo församlingshem.

TÄND HOPP, TÄND LJUS

Välkommen till församlingshemmet kl. 18:00 för andakt i enkelhet, bön, stillhet och närvaro. Tisdagarna 16/1, 6/2, 26/3 och 23/4.

Semmelcafé

Hembakta semlor. Ta med en vän eller kom och fika själv i lugn och ro. Frivillig gåva till Act Svenska kyrkan. 13 februari kl 13-15 och kl 18-20 i Mo församlingshem.

Musikcafé

Sång av Gospel kids och Zandra Zinner. Insamling till Act Svenska kyrkan.  Torsdag 11/4 kl 18.30 i Mo församlingshem.

Fairtradecafé

Kom och fika med god eftersmak och bli mer medveten om bra val i vardagen. Frivillig gåva till Act Svenska kyrkan. Tisdag14/5 kl 13-15 i Mo församlingshem.

Vi annonserar våra aktiviteter i Tidningen 7.