Svenska kyrkans kommunikationskanaler

Häng med oss på Facebook och instagram, i magasinet "Örebro – Mitt i livet" och på webben.

Sociala medier

Svenska kyrkan i Örebro har en gemensam Facebook-sida.  Du hittar oss också på instagram-kontot svenskakyrkanorebro – använd gärna taggen #svenskakyrkanorebro när du delar foton från kyrkans liv och verksamhet! Flera av församlingarna har egna Facebook-sidor och Instagram-konton du kan följa för att hänga med i allt som är på gång hos oss.

Magasinet "Örebro - Mitt i Livet"

Svenska kyrkan i Örebro har också ett livsåskådningsmagasin, "Örebro - Mitt i Livet" som distribueras till alla hushåll i Örebro pastorat fyra gånger per år. Du kan också läsa tidningen här på webben.

Församlingsblad

Några församlingarna i Örebro gör egna tidningar eller församlingsblad. De kommer vanligen ut med fyra nummer om året och innehåller bland annat information om församlingsverksamheten och kontaktuppgifter till medarbetare.

Nyfiken på några av våra filmer? Du hittar dem på youtube.com/svkorebro.

Kyrkans tidning

Svenska kyrkan har en egen veckotidning, Kyrkans Tidning, som utkommer på torsdagar. Den säljs inte i lösnummer, men finns att läsa i alla församlingar. Kyrkans Tidning har dagliga nyheter på sin webbplats och man kan gratis prenumerera på nyheter dagligen eller veckovis.

Spotify

Svenska kyrkan på nationell nivå finns på Spotify via kontot Svenska kyrkan. Här hittar du musiklistor med olika teman – exempelvis sånger till dop, julpsalmer och "för kälekens skull".  För att lyssna på listorna måste du ha ett konto registrerat på Spotify.

Tidningen "Örebro - Mitt i livet"

Fyra gånger per år delas tidningen "Örebro – Mitt i livet" ut till cirka 65 000 hushåll. Tidningen nominerades under 2019 till Publishingpriset i kategorin medborgartidningar för andra året i rad!