Hyra lokal i Almby

Almby församlingshem ligger intill Almby kyrka i sydöstra Örebro. I församlingshemmet finns två lokaler för uthyrning: Lilla salen och Stora salen. Här kan du läsa mer och se bilder på lokalerna.

Almby församlingshem ligger på Almbyvägen 4 i bostadsområdet Almby, nära både Örebro universitet och Örebro centrum. Vi har stora salen och lilla salen för uthyrning.

Du måste vara medlem i Svenska kyrkan för att få hyra våra lokaler.

Lokalerna kan hyras kl 08-23, därefter finns tid för städning.

Bokning

Vill du hyra lokal i samband med bokning av dop eller bröllop så kan du göra det direkt här på webben.

Har du frågor som rör hyra av lokal i samband med begravning, dop eller vigsel så ringer du vår Informationsservice på 019-15 45 00.

Minnesstund Stora salen Almby församlingshem

Vill du hyra för privata sammankomster eller för företag och föreningar så kontaktar du Almby församlingsexpedition på 019-15 46 77 eller almby.forsamling@svenskakyrkan.se

Stora salen

Stora salen har 100 sittplatser, i dukad sittning. Lokalen är grundmöblerad med  36 sittplatser. Extrabord och extrastolar finns att ställa fram för stora sällskap. Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler.

Stora och lilla salen kan hyras ut samtidigt till två olika sällskap som då delar kök. Köket är utrustat med spis, ugn, kylskåp, kaffebryggare och stor diskmaskin. Porslin, glas, uppläggningsfat, vaser m.m. finns att tillgå.

Se dig omkring: Stora salen i 360 grader

KOSTNADER OCH BETALNING

• När du hyr halvdag har du tillgång till lokalen 5 timmar. När du hyr heldag har du tillgång till lokalen kl 8-23. Därefter finns tid för städning och iordningställande.
  • Dopkalas och bröllopsfest bokas vanligen heldag. Minnesstund  bokas halvdag 5 timmar.
  • Vi skickar faktura på kostnaden efter hyrestillfället.
  • Mer information om vad som gäller vid uthyrning finns att läsa i foldern Information vid uthyrning av Almby församlingshem

Hyreskostnad fr o m 2024:

Hyra vid dopkalas och minnesstund:
Lilla salen 500 kr
Stora salen 1000 kr

Hyra vid övriga sammankomster:
Lilla salen 700 kr (halvdag), 1000 kr (heldag)
Stora salen 1900 kr (halvdag), 2200 kr (heldag)
Ideella föreningar får hyresrabatt.

Almby kyrka

I den medeltida Almby kyrka i sydöstra delen av Örebro hålls varje vecka gudstjänster, konserter, begravningar, dop och vigslar. På denna sida hittar du information om kyrkorummet, öppettider och praktisk information kring gudstjänster.

Molnhjärta

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg hos Svenska kyrkan i Örebro. Vi finns för dig – i alla skeden av livet.

Almby församling

Adress:
Almbyvägen 4,

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00 (öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt 12–13) .

E-post: almby.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Almby: Ring telefon 019-15 46 77

Kontaktlista med alla medarbetare i Almby församling

Till Almby församling på Facebook