Foto: Gustaf Hellsing

Föreläsningar och kurser

Svenska kyrkan Örebro pastorat har ett stort och brett utbud av studiecirklar, kurser och föreläsningar. Här kan du kolla in allt som är på gång just nu.

Föreläsningar. Studiecirklar. Ikonmålning. Samtalsgrupper om människosyn, meningen med livet och relationer. PREP-kurser för er som lever i parrelation med små barn och känner av vardagens stress och krav – Prevention and Relationship Education Program, PREP, är en metod att kommunicera på ett tryggt sätt. Varje termin händer det massor hos oss inom området föreläsningar, cirklar och kurser. Föreläsningarna är det oftast bara att dyka upp på, till en kurs eller cirkel kan du behöva anmäla dig. Läs mer om allt som är på gång hos oss just nu.