Bostadsportalen
I bostadsportalen kan du registrera din felanmälan under fliken "Mitt boende". Beskriv felet, ange telefonnummer där vi kan nå dig eller helst ge tillstånd till oss att gå in med huvudnyckel om det är okej för dig.
Felanmäl bredband, tv och hissar hos företaget
Följande fel anmäls direkt till respektive företag:
- Bredband – anmäls till www.telia.se eller på telefon 020-20 20 70 där ni också når supporten.
- Avregistrering sker via telefon 020-20 20 70 när du flyttar ut och är mycket viktigt!
Tv – till Telia på telefon 90 200 eller www.telia.se - Hissar – Se anvisningar utanför hissen.
Vid akuta problem på dagtid en vardag
När något är brådskande och måste åtgärdas omedelbart, till exempel vid en vattenläcka, ta kontakt med intendent Catherine Bergholm på telefon 019-15 45 33.
Vid jourfall på kvällar och helger
Vid akuta problem utanför kontorstid, efter kl. 16 och före kl. 7, när ett fel eller anmälan om allvarlig störning inte kan vänta till nästa arbetsdag: Gör en anmälan till larmcentralen CSG på tfn 019-26 40 50.
Larm utanför kontorstid bör undvikas och ske endast i följande fall:
- Vid fel eller haveri där följdskador kan uppstå och förvärras, såsom vid vattenskada.
- Vid annat brådskande fall, t ex vintertid om inte värmeanläggningen fungerar.
Kostnaderna för jourutryckningar för åtgärdande av mindre fel, fel som inte har akut karaktär eller upplåsning av lägenhet debiteras den som anmält felet.