Gudrun Wanloo och Agneta Larsson pratar om att bli äldre.
Foto: Cecilia Sundström

November-december 2016

”Inuti är man samma person” – Agneta och Gudrun i skratt och allvar om hur det är att bli äldre. Luther – inte så allvarlig som det sägs och nu inleds reformationsåret. Allhelgona – alla tider för musik och gudstjänster.

Gudrun Wanloo och Agneta Larsson pratar om att bli äldre.

Inuti är man samma person

Det är underbart att bli äldre! säger Gudrun Wanloo med eftertryck. Och tillägger: Sen skulle jag vara tacksam om ålderstecknen inte blev fler. Agneta Larsson småskrattar instämmande.

Kyrkan firar 500-års jubileum

Under 2017 kommer Svenska kyrkan på olika sätt att fira Reformationsåret. Det har gått 500 år sedan Martin Luther spikade upp sina 95 teser i tyska Wittenberg – det som blev starten på en reformation, en förändring av hela kyrkan. Det blir ett rejält pådrag under hela året, i Sverige och internationellt.