Foto: Cecilia Sundström

Januari-februari 2017

Ekumenik i praktiken på Björkö - Svenska kyrkan och Equmenia har konfirmanderna ihop! Sjung för vintern - nu startar musikkvällar som vibrerar av psalmsång. Missa inget av allt som händer i församlingen, läs hela programmet för jul och nyår, januari och februari.

Gemensam konfirmation på Björkö

På Björkö väljer många 14-åringar att konfirmeras. Här är konfirmandarbetet en ekumenisk satsning, gemensam mellan flera kyrkor. Equmeniakyrkan och Svenska kyrkan samarbetar sedan flera år kring konfirmanderna.

Prat, skratt och viktiga samtal

Konfirmanderna på Björkö trivs ihop. Under hela åttonde klass ses de i kyrkan varannan vecka.

Sjung för vintern

I början av februari kommer Öckerö kyrka att vibrera av vinter­psalmer. Då är det premiär för ”Sjung för vintern – årstidspsalmer och sånger”. Det är den första av fyra musik­kvällar där hela kyrkan får både lyssna och sjunga med.