Konfirmation i Norrköping

Hur kan man tro på Gud? Vem är Jesus och vad gjorde han egentligen? Kan man förlåta någon som gjort något hemskt? Vad är kärlek och måste man vara felfri? Konfirmation handlar om Gud och om det du tycker är viktigt i livet. Vi vill ge dig en chans att lära dig mer om kristen tro och det är okej att fråga om allt.

"Lite mer mig själv"

Vid konfirmationen bekräftas dopet och under konfirmandtiden får konfirmanderna lära sig mer om livet, kristen tro och kyrkan.

Konfirmandtiden handlar om att våga växa, att lära sig något nytt om tron och livet, att träffa nya kompisar och att ha roligt i ett meningsfullt sammanhang. Tidigare konfirmander beskriver konfirmantiden som att man blir lite mer sig själv.

Anmälan och information

Här hittar du alla konfirmationsgrupper som finns inom Svenska kyrkan i Norrköping, samt anmälan.

En präst i vit kåpa häller vatten i Uppsala domkyrkas dopfunt. Ärkebiskop Antje Jackelén står bredvid.

Dop eller konfirmation som vuxen i Norrköping

Blev du inte konfirmerad som tonåring? Är du inte döpt men skulle vilja? I din församling erbjuds alltid en möjlighet att döpas och/eller konfirmeras som vuxen.