Foto: Alex Giacomini/Ikon

Konfirmation

Du är viktig! Välkommen som konfirmand i Norra Tjust pastorat.

Är du född 2009 och tigidare? Nu bjuder vi in dig till konfirmation i höst!!!

Du som är nyfiken på vad kristen tro innebär. Du som vill vara med på en inre upptäcktsresa. Du som vill fundera över vem du själv är. Du är inte ensam att fundera över livet.

Du som vill åka på läger, sova över i kyrkan. Du som vill sjunga, fika, skratta, prata eller bara vara.

KOM OCH VAR MED!

Vad gör vi under konfirmationstiden?

Vi pratar, arbetar med färg och form, med drama, foto, vi skriver, sjunger och spelar. Vad vill du själv göra? Kom gärna med idéer. Vi vill veta vad Du är intresserad av!

Året avslutas med en konfirmationsgudstjänst där du kommer bli firad grundligt!

Tid att fundera

Kärleken? Vänskap? Svek? Förlåtelse? Gud? Jesus? Tro?  Döden? Och vad är egentligen meningen med livet? När du är konfirmand finns möjlighet att prata om och fundera på sådant som vi kanske inte gör varje dag – liv och död, glädje och sorg, kärlek, rädsla och ensamhet.

Du är välkommen vare sig du tror, tvivlar eller bara är nyfiken.

Vilka grupper finns det?

Här är konfirmandgruppen i Norra Tjust pastorat för 2023-2024.

(Dalhem, Gamleby, Lofta, Loftahammar, Odensvi, Ukna, Västra Ed, Överum)

Här kan du göra en intresseanmälan.

Konfirmandledarna:

Mer om konfirmation på Svenska kyrkans gemensamma webbsidor

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.