Till innehållet Till undermeny
Närbild på en kvist med röda blad och svarta bär.

Norrala-Trönö församling

Välkommen till Norrala-Trönö församling!

Gudstjänster i våra kyrkor

Mässa med prostvisitation. Predikan prost Lena Vängmark, celebrant kyrkoherde Lise-Lott Wikholm och sång av Lotta Andersson och Pernilla Vänngård. 27 oktober kl 11.00 i Vågbrokyrkan.

Prostvisitation

Kontraktsprost Lena Wängmark kommer på besök till Norrala-Trönö församling 23-27 okt. Det blir många spännande programpunkter t ex konsert, föreläsning och gudstjänst. Välkommen att vara med!

Lek och vandra för hälsan

En alldeles ny grupp för dig som är hemma på förmiddagarna.

Konserter

Sång till friheten. En konsert om fred och hopp med Norrala-Trönö kyrkokör, Vågbrokyrkans gospelkör och damkören mollgan. 23 okt kl 18.00 i Trönö kyrka.

Barn- och ungdom

Här kan du anmäla ditt barn till Miniorer och konfirmation!

Musikgudstjänster

"Glömda ord" Instrumentalmusik med Dennis Holmström, trombon och Ewa Monikander, klockor. 10 november kl 18.00 i Trönö kyrka

Våra grupper

Berättareftermiddag, minnenas sånger, onsdagsgruppen, kyrkokör eller miniorer? Säkert finns en grupp som passar dig! Välkommen!

Vill du bli medlem?

Välkommen! Allt du behöver göra är att fylla så påbörjar du processen för att bli medlem i Svenska kyrkan.

Norrala-Trönö församlings Pilgrimscenter

Välkommen till Norrala-Trönö församlings pilgrimscenter! Härifrån kan du vandra, på egen hand eller i grupp, ut mot Skärså eller mot Trönö kyrka. Vi har även ett vandrarhem med åtta platser.

Vigsel

Här kan du att enkelt boka vigsel!

Dop

Välkommen till kyrkan och Guds stora familj!

Webbkarta över kyrkogårdarna