Pilgrimscentret. Ett rött trähus från 1800-talet.
Foto: Sandra Dewerud

Norrala-Trönö församlings Pilgrimscenter

Här finner du information om vårt nya Pilgrimscentrum i Norrala.

Välkommen till Pilgrimscenter!

Alldeles bakom Norrala kyrka, bredvid den stora prästgården ligger det som förr kallades Staffansstugan. Här har det förkommit både konfirmandundervisning och studier av stjärnhimlen. Idag står ett helt nytt pilgrimscentrer på plats!

Problem med skyltning

Vi beklagar att skyltningen av leden från Skärså - Norrala- Trönö ännu inte blivit ordentligt skyltad. Detta beror på att Söderhamns kommun, som är huvudman för pilgrimsleden, haft problem med arbetet. Vi håller tummarna att de snart blir färdiga!

Vandrarhem

I pilgrimscentret finns också ett vandrarhem inrymt.

Här finns tre rum med 2-4 sovplatser.
Priset är 300 kr/person och natt. Barn upp till 12 år bor gratis.

Det finns gemensamt sällskapsrum och köksavdelning med spis, micro och kylskåp.
Här kan du själv laga din frukost.

På vandrarhemmet ansvarar du själv för städning och håller själv med handdukar och lakan. Vill du hyra lakan och handdukar går det bra, kostnad 50 kr/person.

Husdjur är endast tillåtna i Fransiskusrummet.

Bokning kan ske i formuläret nedan, via telefon 0270-300 95 eller till norrala.pilgrimscenter@svenskakyrkan.se.

Fyll i uppgifterna nedan för att göra en bokning. Obs! FÖRST NÄR DU FÅTT EN BEKRÄFTELSE VIA MAIL ÄR BOKNINGEN KLAR!

Antal rum: (max 3 peroner/rum)

Om du vill hyra handdukar eller lakan (50 kr/person), kryssa i det här.

Följer det med husdjur?