"...störst av allt är kärleken" (1 Kor 13:13)

Bröllopsdagen är en glädjens dag!

I vigseln blir två ett, både juridiskt och inför Gud.

Har ni speciella önskemål kring er vigsel så ta kontakt med den präst som ska viga er. När det gäller val av musik kan kyrkomusikern hjälpa er.

Brudkronor finns att låna av församlingen.

en av de tre brudrkonor som finns att låna av församlingen.
En av de tre brudkronor som finns att låna av församlingen. Foto: Ewa Monikander

Inspelad musik

Spotify tillåter inte att vi använder deras tjänst i kyrkan, inte ens vid vigsel.

Vill du ha inspelad musik måste den komma från CD-skiva (orginal) eller nedladdad från t ex itunes. Detta för att artister/kompositörer osv ska få de royalties de har rätt till.

Kom ihåg att live-musik är väldigt uppskattat! Församlingens musiker gärna ställer upp och spelar!

Boka vigsel

För att boka en vigsel fyller ni i formuläret nedan. Observera att bokningen endast är preliminär tills ni fått en bekräftelse!

Ni kan också kontakt expeditionen på tfn 0270-300 95 eller epost norrala.pastorat@svenskakyrkan.se

I vilken kyrka vill ni boka vigsel

Tack för att ni väljer att boka vigsel i Norrala-Trönö församling! Vi återkommer med bekräftelse!