Mellankören

I en vänlig och lekfull miljö får barnen utvecklas som sångare. Varje vecka får rösten ett träningspass där vi utforskar olika sånger, ibland i stämmor, ibland i kanon och ibland solo för de som vill. Mellankören är för barn från åk 3.

I en vänlig och lekfull miljö får barnen utvecklas som sångare. Varje vecka får rösten ett träningspass där vi utforskar olika sånger, ibland i stämmor, ibland i kanon och ibland solo för de som vill. Vi följer kyrkoårets teman och är en aktiv församlingskör som medverkar vid gudstjänster och konserter. Kören är en plats att växa på både i tro och i sin musikalitet. Vi avslutar övningarna med att sjunga välsignelsen.

Välkommen till en härlig samling sångglada barn.

Vi träffas varje torsdag kl 16.00-16.45 i Nöbbelövsgården.

Vårterminen 2024 startar tor 18 jan.

För info och anmälan kontakta musikpedagog Marie Nagenius.

om körledare marie nagenius

Våra barnkörer leds av Marie Nagenius. Marie är utbildad sång- och musiklärare och har lång erfarenhet av att leda körer och undervisa i sång och musik. Hon har jobbat i Norra Nöbbelövs församling sen våren 2020.