Foto: Pixabay

KU

Svenska Kyrkans Unga

KU är en given plats för dig från 14 år. I Kyrkans Unga får du verkligen känslan av vad gemenskap kan vara, vi är en kravlös grupp som vänder sig till alla ungdomar.
Tillsammans utforskar vi vad tro är, både för egen del och den omvärld vi lever i. Skrattet och glädjen är ledord för oss i KU i Lödde och vi ser framemot att just du vill uppleva det fina med att vara ung i Löddebygdens församling.

Öppet hus/drop in på torsdagar kl. 18.30 - 20.30 i källarcaféet i Löddeköpinge församlingshem.

Kom förbi om du är sugen på att komma med i gemenskapen eller hör av dig till oss om du har några frågor.

Program för våren 2024:

1 februari - Gurkburk

8 februari – Alla hjärtans dag pyssel, göra kort etc. (kärleks film).

15 februari – Lekkväll med Norsk kurragömma m.m.

22 februari - Inte vanlig KU p.g.a. sportlov. Vi ska ha KU-KUL, vid frågor eller intresse kontakta Amanda.

29 februari – Årsmöte Svenska kyrkans unga – hjärtegänget <3

7 mars – Kom och umgås precis så fantastisk som du är!

14 mars – Temakväll, laga mat och klä upp oss. Tema: Sydamerika

21 mars – Quizkväll.

28 mars – Inte vanlig KU p.g.a. påsklov. Välkommen på skärtorsdagsmässa med samtal & mat i Barsebäck kl 16.00, eller till mässa kl 18.00 i Högs kyrka.

4 april – Teaterkväll & charader.

11 april – Tårttävling.

18 april –  Kom och umgås precis så fantastisk som du är!

25 april – Clara dyker ner med oss i Bibelns värld.

2 maj - Trädgårdshäng.

9 maj – Inte vanlig KU p.g.a. Kristi himmelsfärds dag. Välkommen till friluftsgudstjänst kl. 11.00 på Hoppets plats i Löddeköpinge församlingsträdgård.

16 maj - Spelkväll.

23 maj – Kom och umgås precis så fantastisk som du är!

30 maj – Terminsavslutning med grillkväll på stranden. OBS! tiden: Samling kl. 16.30.