Djura sockenstuga
Foto: Ingrid del Castillo

Djura Sockenstuga

Välkommen till Djuras församlingshem gammal som ung! Under sockenstugans tak ryms barn- och ungdomsverksamheten samt verksamhet för daglediga mm.

Öppet hus träff i Djura Sockenstuga

För vuxna , Djura församling

Välkommen till Öppet Hus, Grötfrukostar och Stickcafé!

Barn och Unga i Djura

Djura församling har ett brett utbud för barn i åldrarna 0 upp till 14 år...

Collage kör och musik liv

Kör & Musik, Djura

Djura församling har en vuxenkör och en barnkör. Barnkören träffas i samband med församlingens fredagsfika i sockenstugan.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa saknar sitt dagliga bröd trots att det produceras tillräckligt med mat i världen. Du kan vara med och förändra det.

En glad hund sitter på en kulle med en sjö i bakgrunden.

Tankar inför helgen

"Mycket av Guds fantastiska skaparförmåga och Guds kärlek till sin skapelse kan jag förnimma och uppleva i naturen och hos djuren, kanske specifikt hos en liten hund vid namn Frank." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Insatser under året gav resultat

Act Svenska kyrkan har under 2023 genomfört katastrofinsatser i 21 länder och långsiktigt utvecklingsarbete i 25 länder. Läs om hur gåvor och engagemang gjort skillnad i kampen för allas rätt till ett värdigt liv!