Landvetter Vokalensemble

Landvetter Vokalensemble söker sångare till alla stämmor. Har du körvana sedan tidigare, och är intresserad av att sjunga med i en ensemble som sätter musicerandet i fokus? Då är Landvetter Vokalensemble något för dig!

Vokalensemblen övar blandade tider på helger, cirka 1-2 gånger i månaden med start den 29/1 i Gröenkapellet klockan 14.30. Ta kontakt med Gustaf Malmsten för mer information om körens övningstider. Vi vill gärna bli fler, och just nu söker vi särskilt sopraner och altar till kören, men samtliga stämmor är välkomna att söka!

Körens sjungningar för vårterminen 2023 är:

• 19/2 - En hyllning till jubilarerna William Byrd (+400 år) och Max Reger(150 år)
  • 23/4 - Lars-Erik Larssons 'Förklädd gud' tillsammans med Projektkören
  • 14/5 - "Vårnatt" - finstämd körlyrik på svenska

Kontakta organist Gustaf Malmsten med frågor eller intresseanmälan. Mejl: gustaf.malmsten@svenskakyrkan.se eller telefon 0704-107121.